שיווק בפייסבוק

 

face p

 

שיווק בפייסבוק

תחילה יש להבדיל בין מכירה לשיווק?

מכירה - ויקיפדיה
מכירה היא פעולה עסקית של העברת
בעלות (זכות קניין) בנכס או בחפץ
מסוים, מצד המוכר אל צד הקונה.
במכירה מוגדרים: נשוא המכירה (החפץ הנמכר), התמורה (לרוב מחיר המכירה) והתנאים. הפעולה הנגדית (מצד הקונה) היא פעולת הרכישה. פעולות מכירה ורכישה מהוות את ההליך הבסיסי בביצוע פעילות כלכלית, ובפרט בביצוע יחסי מסחר.מתן שירות (כנשוא מכירה) עשוי להיחשב לפעולת מכירה, או לחלופין כביצוע עבודה, שתמורתה היא שכר עבודה או שכר טרחה.

תהליך המכירה הוא נושא מחקר משמעותי בתחום השיווק, בשל הרצון לבצע את הפעילות העסקית. לנושא בעיקר משמעות בניסיון של מוכרים וחברות לאתר את הגורמים המשפיעים על הקונה לבצע עסקה.


שיווק - ויקיפדיה

שיווק היא פעילות המקדמת מכירה. מוגדר לרוב כפעילות עסקית וחברתית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו. לפי הגדרה רחבה יותר, הרואה בקידום של כל פעילות בעלת משמעות כלכלית מעשה שיווקי, גם תעמולת בחירות או מסע פרסום למניעת תאונות דרכים הוא מעשה שיווקי, וכך גם ראיון עבודה, בו המרואיין מחויב לשווק את עצמו על מנת לקבל את התפקיד.
הפעילות השיווקית כוללת זיהוי לקוחות פוטנציאליים (קהל מטרה), זיהוי תת-קבוצה של לקוחות פוטנציאליים שכדאי לערוך אצלם פעילות שיווקית (קהל יעד).
היא כוללת הבנה של יכולות הלקוחות לשלם, הבנת צורכיהם ורצונותיהם של הלקוחות, מציאת דרך לענות על רצונות אלה טוב יותר מהמתחרים כמו גם שינוי רצונות אלה, דהיינו יצירת ביקוש.

כלומר שיווק מקדם מכירה
בפעולות השיווק אנו צריכים לגרום ללקוח להכיר אותנו (ולסמוך עלינו), להתאהב בנו  ואח"כ הוא יהיה מוכן  לרכישה מאתנו.

בפעולות השיווק אנו צריכים לגרום ללקוח להכיר אותנו (ולסמוך עלינו), להתאהב בנו  ואח"כ הוא יהיה מוכן  לרכישה מאתנו.

מהי הדרך הנכונה לשווק?

להישאר במודע ובתת מודע של הלקוח שלנו (מבלי להרגיז או להטריד אותו).

למה דווקא לשווק בפייסבוק

בישראל, על פי הנתונים, ישנם בחודש 3.8 מיליון רשומים בפייסבוק ומתוכם 2.7 מיליון משתמשים פעילים בפייסבוק (71% משתמשיםחוזרים).כמעט מחצית מאוכלוסיית ישראל פעילה ברשת!!
והלקוח/ה שלך נמצא/ת שם!

למה דווקא לשווק בפייסבוק

• חשיפה אמיתית - אין גבול ללקוחות שניתן להגיע (מבצע חבר מביא את כל החברים).
• להציג את המקצועיות שלנו כל הזמן (טלוויזיה, רדיו, כתבה, פלייר, פרסום).
• לשירותנו 24 שעות ביממה.
• הרבה כלים חינמיים לשירותנו (טקס, וידאו, תמונות, כתבה  ועוד...)
• האופציה לרכוש את אמונו של הלקוח.
• לבצע מכירה שירות/ מוצר.

על המזלג - הצרכן הישראלי

לפי מחקר WAVE7
15 שעות מול מסך
מקום  3 לפני רוסיה ויפן
71% חברים בפייסבוק 36% אחוז ביוטיוב (סרטונים)

איך אנשים מקבלים החלטות בחיים

• למידה לפני רכישה.
• רכישה מועדפת - לפי המלצות או קשר אישי.
• התפתחות  - כמה שפחות קניה אימפולסיבית (בדיקה מול מסך המון זמן).
• מה יכול לעזור בהסחת דעת ממתחרים– נחשקות (מוצר/ שירות שאין לעמוד בפניו).
• תוכן מעביר מסר פרסומי.
• מי מאחורי המותג – המי יכבוש את המה? שיווק אישי.

הכרה במותג בסופו של דבר תביא נאמנות.

לפני הכל, טיפים שיקפיצו לכן את הנוכחות בפייסבוק

* עמוד הבית – חשוב לציין פרטי העסק (שם, טלפון, מהות העסק, כתובת)

*הדגשת האישיות שלך בעמוד הבית

*התאמת תמונת הנושא ותמונת פרופיל בעמוד הבית

*העברת מסרים/ סלוגן בעמוד הבית

*יש לחשובאיזה מסר את/ה רוצה להעביר?

*תמונת נושא/ פרופיל (הפנים שלכם)
• תמונה של המטפל באיכות סטילס.
• תמונה של המקום/ המחשה  באיכות סטילס.
• שם מטפל/ מיתוג-לוגו/ סלוגן.
• טלפון – חובה.
• מיתוג זהה לשאר המקומות שאתם ממותגים (אתר, מוצר, ניירת, כרטיס ביקור, קליניקה) – ללא משבר זהות!
• עיצוב גרפי לתמונת הנושא

לנצל כל טקסט שפייסבוק מקנה לנו ולהרחיב  אודות העסק – כך הלקוח יכיר אותך יותר.

על המטפל – מה המומחיות שלכם! אודות מרכז, מגוון טיפולים, מוטו ועוד...

יש שלמור על נוסח אחיד בפייסבוק/ אתר / יוטיוב/ מיתוג – לא לבלבל את הלקוח במשבר זהות.

מה הם דרכי השיווק בפייסבוק?

* לינק/ קישור/ שיתוף

* טקסט איכותי

* תמונה להמחשה
 (תמונה אחת שווה 1000 מילים)

* וידאו
(וידאו שווה אלף תמונות)